måndag 6 juli 2009

Work work....

Ja alltid lika roligt att vara på jobbet när man i snitt har 1.3 kunder per 3 timmar....har vid det här laget tröttnat på att städa och fixa fint efter alla andra så känner mig bara totalt omotiverad. Chefen har som vanligt hållit sig på Gotland denna sommar och åker bara hem till sig för att "betala räkningar" då våra leverantörer klagar lite tvivlar jag på det. Tyvärr verkar det som att butiken inte kommer finnas kvar alt. kvar i samma regi mycket länge till.




Har inte fått svar från kommunen är om hur det blir med mina komvux studier. Hemsidan säger att handläggningstiden är 2 veckor...självklart så har alla gått på semester när jag skickade in min ansökan så kommer väl få svar 3-4 dagar innan kursstart... min vanliga tur.



Hade första helt lediga dagen på 13 dagar igår, var jätte skönt hade planerat en låååång sovmorgon. Men så klart så hade katterna andra planer. Vaknade av att Costaz springer runt i mitt rum och krafsar på ALLTING. När han var klar med krafsandet och jag kastat alla mina kuddar efter honom så bar det ut i köket där matskålen var TOM! Så kan det juh inte vara tänkte Costaz och "brandlarmet" satte igång. Nu kanske jag ska klargöra att matskålen alltså är tom om man kan se minsta glimt av botten, spelar inte någon som helst roll om det ligger mängder runt kanterna i skålen, syns botten skall på fyllning ske snarast.....så jag fick gå upp kl 9 på min lediga vilket iofs är en sovmorgon på 2 timmar. Tänkte att jag skulle vara lite produktiv så efter 2 timmars slappande i soffan började jag storstäda mitt rum vilket behövdes. Möblerade även om lite och blev väl rätt nöjd med resultatet.



Så vart det kväll och jag tänkte att jag skulle levla min Hayami lite. Loggade in och det vissade sig att Order hade låst Inevitable city (stage 3). Det betyder att man slängt ut de egentliga ägarna av staden (Destruction) och man får chans till att döda deras kung! Äntligen tänkte jag. Det bar av till IC och när jag väl kommer in är jag i en buggad stage 2 instance. Aja inget att gråta över man får juh loots ( van en fiiiin blå stav dagen innan) tänkte jag å körde på. Olyckligtvis så hade allt vettigt folk redan lämnat så kvar fanns DPS healers å DPS tanks..... efter 30 minuters försök att döda PQ bossen så hoppar världen till och vår buggade instance blir obuggad. MOT KUNGEN ekade det i [1: Region] chatten. Det bär av mot kungen och som gammal Destruction spelare hittar man juh såklart, tyvärr hade jag inte räknat med alla 41 Champion vakter så dog några gånger innan jag hittade en säker väg. Tyvärr vissade det sig att man måste vara 40 för att komma in i slottet så efter några svordomar drog jag en guild recal scroll och återvände till Altdorf för att sura.



Så dagen såg ut såhär
Susie vs Costaz 0-2
Susie vs Appartment 3-0
Susie vs Inevitable City -IC win on W.O

1 kommentar: