söndag 12 juli 2009

Söndags slack

Ja så var juh ute i fredags sov 2 timmar och skulle till jobbet i går. Gick rätt bra med tanke på att jag inte fick så mycket sömn. Som vanligt var det döööö lungt på jobbet.... =/ trodde jag skulle somna direkt när jag kom hem igår men satt uppe till 2 typ Oo konstigt när man blir sådär övertrött.

Gick upp vid 13 i dag å hade tänkt att jag skulle städa å fixa lite idag men blev att jag fastnade i en massa Yaoi eller Shōnen-ai manga (mangor som handlar om män som gillar/älskar män som är skrivet/ritat för tjejer) >_< har blivit helt såld på sånt nu. Spenderat hela dagen med att hitta snygga mangor att läsa å har nog några favorit mangakas nu. Storyn är egentligen ingen skillnad mot vilken normal romance Shoujo manga som helst men att se en manlig kille (Seme) och en tjejig kille (Uke) prata känslor är så sjukt roligt/intressant/ovanligt/jagvetintevad att jag bara fastnade. Förväntade mig nästan att Peter skulle komma in strosande i mitt rum peka på mig och skrika HENTA HENTAI HENTAI!!! (Hentai är japanska för pervo eller pervers (the word hentai is a kanji compound of 変 (hen meaning "change" "weird" or "strange") and 態 (tai meaning "attitude" or "appearance"))
Men har varit rätt skönt att bara slappa framför datorn läsa och kolla på alla fina bishie's (Bishōnen - vacker pojke) *rodnar* Dom ser juh inte verkliga ut på något sett men det är något speciellt med de överdrivet manliga eller manligt feminina ansiktena =P vissa mangakor är juh bättre på att rita än andra oxå så tar ett tag innan man hittar sin " stil".

Har läst mycket "normal" manga innan så här kommer några favoriter + Bishie's!


Kuran Kaname från shōjo'n Vampire Knight



Touma Kyouhei från Josei'n Midnight Secretary. *grrrrrr*



Ichinose Takumi från min favorit Josei manga Nana! (han är ett svin men egentligen inte. En riktig badboy!! <3)


Yi Shin från manwha'n Goong ännu en favorit serie <3

Måste börja åk in till Scienefiction bokhandeln i stan å köpa lite manga, svårt att läsa dem på datorn i sängen =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar